Характеристика рівнів навчальних досягнень
учнів початкових
класів
Початковий рівень (1–3 бали) –
учень/учениця засвоїв/засвоїла знання у формі
окремих фактів, елементарних уявлень, які може відтворити; володіє різними
видами умінь на рівні копіювання зразка виконання способу дії; виконує
самостійну роботу під безпосереднім керівництвом учителя, але допомогу не може
сприйняти відразу, а потребує детального кількаразового її пояснення.
Середній рівень (4–6 балів) –
учень/учениця володіє знаннями у формі понять, відтворює їх зміст, ілюструє
прикладами з підручника; відповідь будує у засвоєній послідовності; володіє
вміннями на рівні виконання способів діяльності за зразком у подібній ситуації;
самостійну роботу виконує зі значною допомогою.
Достатній рівень (7–9 балів) – учень/учениця
володіє поняттями, відтворює їх зміст, ілюструє не тільки відомими, а й новими
прикладами, встановлює відомі внутрішньопонятійні зв’язки; вміє розпізнавати
об’єкти за різними ознаками, які охоплюються засвоєними поняттями; під час
відповіді може відтворити засвоєний зміст в іншій послідовності, не змінюючи
логічних зв’язків; володіє вміннями на рівні застосування способу діяльності за
аналогією; самостійні роботи виконує з незначною допомогою вчителя; володіє
вміннями виконувати окремі етапи розв’язання проблеми і застосовує їх у
співробітництві з учителем.
Високий рівень
(10–12 балів) – учень/учениця володіє системою понять в межах,
визначених навчальними програмами, встановлює як внутрішньопонятійні, так і
міжпонятійні зв’язки; вміє розпізнавати об’єкти за різними ознаками, відповідь
аргументує новими прикладами; вміє застосовувати способи діяльності за
аналогією і в нових ситуаціях; самостійні роботи виконує без допомоги вчителя;
виконує творчі завдання.
|